طراحی سرویس بهداشتی

همه چیز درباره طراحی سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی در هر خانه ای از مهمترین قسمت های تشکیل دهنده است. چرا که از یک نظر به طور مستقیم با سلامت جسمانی افراد در ارتباط است و از دید دیگر باید زیبایی و طراحی مناسبی داشته باشد تا متناسب با ساختار ها و بخش های دیگر خانه شود. از این رو طراحی سرویس بهداشتی امروزه از دغدغه­ساز ترین عناصر است.

امروزه به دلیل اینکه اغلب سرویس های بهداشتی در درون خانه ها ساخته می­شود، اهمیت به زیبایی و لوکس بودن آن در دستور کار صاحب خانه ها و سازنده ها قرار می­گیرد.

طراحی سرویس بهداشتی - قصرنور

 

طراحی سرویس بهداشتی

در طراحی سرویس بهداشتی، ممکن است قسمت طراحی حمام هم مد نظرتان قرار بگیرد، از همین رو باید در طراحی سرویس بهداشتی به خصوص قسمت حمام، سبک نرم و ملایمی را در نظر داشته باشیم. چرا که حمام خصوصی ترین قسمت یک خانه است و باید فضایی باشد که حالتی امن و مطمئن را برای استفاده کننده ایجاد کند، به همین منظور در اغلب طراحی های سرویس بهداشتی ( چه حمام و چه wc ) ظرافت و فراهم کردن فضایی آرامبخش از عناصر بسیار مهمی هستند. اگر در طراحی سرویس بهداشتی منزلتان فضای کمی را در دست دارید، اصلا نگران نباشید. شما می­توانید با انتخاب وسایل کوچک تر و یا وسایلی که قابل نصب بر روی دیوار باشند، فضای سرویس بهداشتی منزلتان را بزرگتر کنید. مثلا می­توانید از قفسه های دیواری برای گذاشتن لباس یا حوله یا دوش و شیرالات دیواری برای نصب روی دیوار و حتی گل و گیاهان دیواری برای زیبایی سرویس بهداشتی، استفاده کنید.

 

طراحی سرویس بهداشتی - قصرنور

 

طراحی سرویس بهداشتی عروس

طراحی سرویس بهداشتی عروس از جمله سخت ترین کار هاست، ولی اگر اصول طراحی سرویس بهداشتی عروس را بدانید، این کار برای شما مثل آب خوردن می­شود. البته نمی­توان گفت که طراحی سرویس بهداشتی عروس با سایر سرویس بهداشتی ها تفاوت دارد، ولی از آنجا که خانه عروس از جمله خانه هایی است که زیبایی در وسایل و چیدمان، از اهمیت خیلی خیلی بالایی برخوردار است، طراحی سرویس بهداشتی عروس هم در بسیاری از مواقع اهمیت دارتر می­شود.

طراحی سرویس بهداشتی لاکچری - قصر نور

در طراحی سرویس بهداشتی برای عروس باید به:
  • تناسب سرویس بهداشتی با سایر نقاط منزل دقت کرد. همچنین در طراحی سرویس بهداشتی موارد زیادی هستند، که ساخت و طراحی آن را تحت تاثیر قرار می­دهند.
 از جمله از این موارد می­توان به:
  • نوع کاشی انتخابی و طرح آن
  • نوع انتخاب وسایل و ست سرویس بهداشتی
  • نوع طراحی داخلی و متراژ اختصاص داده شده به سرویس بهداشتی و … اشاره کرد.

این عناصر وجه اشتراک میان تمام سرویس های بهداشتی هستند و از اصول اولیه ای هستند که باید برای استارت یک طراحی سرویس بهداشتی جذاب و زیبا، به آنها توجه کرد.

نقش تزئیتات و لوازم در طراحی سرویس بهداشتی

تزئینات و لوازم در طراحی سرویس بهداشتی نقش چشمگیری دارند. وسایلی که شما در طراحی سرویس بهداشتی منزلتان استفاده می­کنید، می­توانند تغییرات فراوانی را در سرویس بهداشتی و زیبا سازی آن ایجاد کنند. استفاده از آینه های زیبا، چراغ های بزرگ یا کوچک رنگی، کاشی ها مناسب، استفاده از کمد یا دراور یا رخت آویزهای مناسب و در عین حال زیبا، استفاده از ست سرویس بهداشتی که متشکل از جنس های مرغوب باشد ( مانند: سنگ توالت سرامیک، وان سرامیک یا اکریلیک و… ) و اگر تمایل دارید، استفاده از گل ها و گیاهان خوشبو کننده و در عین حال زیبا و متنوع و پادری ها و تابلو های رنگارنگ نیز می­تواند فضای دل­انگیزی را برای سرویس بهداشتی شما ایجاد کند. همچنین دستگاه های تهویه هوا از ابزارات زینتی و مهم تر از آن، کاربردی هستند که می­توانند در مطلوب سازی فضای سرویس بهداشتی، به کارتان بیایند. ابزاری دیگر در طراحی سرویس بهداشتی که قسمت مهمی را تشکیل می­دهند، شیرالات سرویس بهداشتی هستند. شیرالات سرویس بهداشتی باید به گونه ای باشند که هم زیبایی داشته باشند و هم در در هنگام استفاده کردن، از ویژگی های راحتی و روانی برخوردار باشند؛ یعنی راحت باز و بسته شوند و آب گرم و سرد خیلی راحت و بدون مشکلی درشیرها جریان داشته باشد. به همین منظور شما می­توانید از انواع شیرالات سرویس بهداشتی که امروزه تعدادشان کم هم نیست، مدلی را که می­پسندید و با آن راحت تر هستید را انتخاب کنید.

طراحی سرویس بهداشتی - سرویس بهداشتی سفید

ایده دیگری که می­توانید از آن برای تزئین و طراحی سرویس بهداشتی استفاده کنید؛ استفاده از سبدهای بافتی و چوبی که جنبه تزئینی هم دارند است. سبدهایی که در انواع سایز های مختلف تهیه شده و برای تزئین بسیار مناسب است. این سبد ها که هم به صورت سبد و هم به صورت قفسه در بازار عرضه می­شوند، به منظور قرار دادن حوله، لباس، و دیگر ابزار و چیزهایی که نگران خیس شدنشان هستید و یا حتی به صورت تزئینی می­خواهید در سرویس بهداشتی قرار دهید، طراحی شده اند و در رنگ های متنوع و زیبا عرضه می­شوند.

طراحی سرویس بهداشتی با شیشه بین حمام

 

رنگ و طراحی کاشی در طراحی سرویس بهداشتی

انتخاب رنگ کاشی و نوع آن در طراحی سرویس بهداشتی، بسیار مهم است. رنگ کاشی باید با سایر دکوراسیون منزل و خود سرویس بهداشتی مطابقت داشته باشد تا فضای بد و ناپسندی را ایجاد نکند. در انتخاب رنگ کاشی سرویس بهداشتی سعی کنید، بیشتر از رنگ های ملیح و آرام استفاده کنید تا هم چشم را اذیت نکند و هم فضا، دل انگیزتر به نظر برسد.

در اغلب طراحی سرویس بهداشتی و انتخاب کاشی رنگ­ های سفید، قهوه ای، شکلاتی و کمی هم آبی روشن به کار می­روند که از معمول ترین ها هستند.

امروزه در انتخاب طرح کاشی سادگی بیشتر مد نظر است به قولی سلیقه عمومی را تشکیل می­دهد و خیلی کم، از کاشی های طرح دار و دارای طرح های شلوغ استفاده می­کنند .

معمولا رنگ کاشی سرویس بهداشتی با رنگ کمد، وان و کاسه wc ، رنگ قاب آینه و بسیاری از وسایل دیگر که موجودند ست می­شود .

در انواع دیگر طراحی سرویس بهداشتی، شما می­توانید به سرویس های بهداشتی خود تم بدهید! مثلا می­توانید از تم سفید، سبز، آبی، خاکستری و یا قرمز برای چیدمان سرویس بهداشتیتان استفاده کنید. برای این منظور باید اقدام کنید به خرید ست سرویس بهداشتی به رنگ دلخواهتان. ولی اگر نمونه های مربوط به این ست هارا در نظر بگیرید، خواهید دید که رنگ سفید از جمله رنگ هایی است که در اکثر قریب به اتفاق این ست ها وجود دارد و با هر رنگی که مد نظر شماست ترکیب جالب و دیدنی را ایجاد می­کند.

امیدواریم با مطالعه این مطالب، برای طراحی سرویس بهداشتی منزلتان دیگر مشکلی نداشته باشید.

 

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

×

 

سلام

چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟

×