نحوه تمیز کردن لوستر برنز

نحوه تمیز کردن لوستر برنز

لوستر به عنوان یکی از مهم ترین اکسسوری های هر خانه به شمار می آید. اکثر افراد  در انتخاب لوستر وسواس و دقت زیادی به خرج می­دهند زیرا به خوبی به این مساله واقف هستند که  لوستر تاثیر چشم گیری در زیبایی خانه دارد. یکی از انواع لوسترهای محبوب لوستر برنز است اما یکی از دغدغه های اصلی  افراد بعد از خرید لوستر برنز نحوه پاک کردن آن است.

تمیز کردن لوستر کار بزرگی است ، اما خوشبختانه فقط سالی یکبار نیاز به انجام آن دارید. برای تمیز کردن و صیقل بخشیدن به قسمت های برنز یک لوستر ، ابتدا لازم است که تمام قطعات بلوری را بردارید. با  این کار  می­توانید به تمام قسمت های لوستر برنز دسترسی داشته باشید.

وسایل لازم برای تمیزکردن لوستر برنز

چیزهایی که شما برای تمیز کردن لوستر نیاز دارید عبارتند از:

  • پارچه های میکرو فیبر نم دار
  • دستمال بدون پرز برای خشک کردن
  • یک تشت برای شستشو دادن قسمت های کریستالی لوستر برنز
  • یک سطل آب
  •  استفاده از جرم گیر و هرنوع اسپری ممنوع

لوستر برنز

مراحل تمیز کردن لوستر برنز

برای تمیز کردن لوستر برنز مراحل زیر را به دقت و به آرامی انجام دهید:

1-چراغ های لوستر را خاموش کنید. در صورتی که لوستر برنز در ارتفاع بسیار زیادی از زمین نصب شده است و یا شما دسترسی راحت به لوستر ندارید، آن را با احتیاط  پایین بیاورید تا بتوانید با خیال راحت آن را تمیز کرده و صیقل دهید.

2-قبل از پایین آوردن آن برای تمیز کردن، می­توانید با دوربین یک عکس از لوستر خود بگیرید. نصب  بسیاری از لوسترها کاملا پیچیده هستند و داشتن تصویر باعث می شود که نصب مجدد راحت تر شود.

3-تمام قطعات کریستالی لوستر برنز را جدا کرده و آنها را با دقت در یک ظرف  پر از آب داغ و  کمی مایع ظرفشویی  قرار دهید. چند تکه را به طور هم زمان در ظرف  قرار دهید و آنها را با آب داغ بشویید سپس آنها را روی یک حوله نرم و بدون پرز بگذارید تا در هوا خشک شود.هرگز برای تمیز کردن قطعات لوستر از حلال های قوی استفاده نکنید زیرا سبب از بین رفتن رنگ و جلای لوستر خواهد شد.

4-گرد و غبار را از لامپ های لوستر در صورت امکان با پارچه میکرو فیبر پاک کنید.

5-پاک کننده شیشه را روی پارچه میکرو فیبر اسپری کنید و از آن برای تمیز کردن  بخش های کریستالی ثابت روی لوستر برنزی استفاده کنید. پاک کننده شیشه را هرگز مستقیما روی کریستال اسپری نکنید.

6-با ترکیب دو قاشق غذاخوری جوش شیرین با مقدار کمی آب لیمو ، یک خمیر نرم مانندی درست کنید سپس با پارچه این خمیر را بر روی قسمت های برنز لوستر بمالید. خمیر را با حرکت های  دایره ای بر روی قسمت های برنزی مالش دهید، سپس بگذارید 20 تا 30 دقیقه بماند.

7-با استفاده از یک پارچه میکرو فیبر مرطوب و مرطوب ، باقی مانده خمیر را را از روی لوستری برنزی پاک کنید. سپس قسمت برنزی  را با یک پارچه خشک و تمیز خشک کنید.

لوستر برنز

8-در پایان با استفاده از عکسی که در ابتدای تصویر از لوستر برنزی خود گرفته اید قسمت های کریستالی لوستر را دوباره وصل کنید و لوستر را در صورتی که برای تمیز کردن پایین آورده اید دوباره نصب کنید.

9-یکی از روش های سنتی برای تمیز کردن هفتگی لوستر برنزی استفاده از پر شترمرغ است. پرهای شترمرغ دارای خاصیت منحصر به فردی در تمیز کردن و گرد گیری هستند.

توجه داشته باشید که از صیقل دادن شدید قسمت های برنزی خودداری کنید ، زیرا می تواند سبب از بین رفتن درخشندگی لوستر شود. همچنین هرگز هنگام تمیز کردن لوستر برای دسترسی بیشتر آن را به سمت خود نکشید بلکه در عوض محل قرار گیری خود را تغییر دهید تا به همه طرف آن دسترسی پیدا کنید.

سخن نهایی:

تمیز کردن دوره ای لوستر برنزی سبب افزایش طول عمر مفید آن می­شود و شما می­توانید تا مدت های طولانی از داشتن یک لوستر برنزی با درخشش خیره کننده لذت ببرید. اما فراموش نکنید در صورتی که لوستر شما اورجینال نباشد به مرور زمان شاهد از بین رفتن تلالو و جلا در آن خواهید بود. قصر نور با بیش از نیم قرن سابقه درخشان در عرصه تولید لوستر برنزی آماده عرضه جدیدترین مدل های روز دنیا به شما مشتریان عزیز است. تمام محصولات این شرکت جهت رفاه حال شما عزیزان با گارانتی رنگ ده ساله عرضه می­شود. در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر با شرکت قصر نور تماس حاصل بفرمایید.

منبع:

https://homeguides.sfgate.com/polish-bronze-chandelier-29450.html

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

×

 

سلام

چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟

×