انواع ست سرویس بهداشتی

4 نکته خواندنی درباره انواع ست سرویس بهداشتی

از قدیم تا به امروز در چیدمان هر خانه ای ، ست سرویس بهداشتی، از مهمترین عناصری انتخابی است. چرا که باید محیطی زیبا و تمیز باشد. درست است که بخش کوچکی از خانه را شامل می­شود اما در عوض مستقیما با سلامت و بهداشت افراد در ارتباط است. به همین منظور، بهتر است سعی کنید که از بهترین نوع جنس و کیفیت برای سرویس بهداشتی منزلتان استفاده کنید تا هم سلامتیتان حفظ شود و هم فضایی زیبایی را در خانه به وجود آورده باشید. در اینجا انواع ست سرویس بهداشتی معرفی می شود.

 

ست سرویس بهداشتی - قصرنور

 

انواع ست سرویس بهداشتی بر اساس جنس

انواع ست سرویس بهداشتی بر اساس جنس به چند گروه تقسیم می­شود که عبارتند از:

پلاستیک، چدنی، سرامیک، آهن و فولاد با روکش مینا

البته از اجناس ترکیبی دیگری نیز در انواع ست سرویس بهداشتی ها استفاده می­شود ولی در حالت کلی این اجناس از عام ترین ها

هستند.

واژه سرویس بهداشتی کمی واژه مبهمی است. به همین دلیل در توضیح این واژه می­توانیم بگوییم که در برخی خانه ها، سرویس بهداشتی شامل: کاسه دستشویی، آینه، روشویی، شیرآلات موجود در wc ، سطل زباله و نیز جزئیات موجود در سرویس بهداشتی است. اما در برخی خانه ها علاوه بر وسایلی که گفته شد سرویس حمام هم مانند: دوش، وان، شیرآلات حمام، سطل زباله، کمد یا قفسه برای لباس ها و دیگر وسایل بهداشتی، جزء انواع ست سرویس بهداشتی قرار دارند.

قصرنور - محل انتخاب - انواع ست سرویس بهداشتی

در تولید انواع ست سرویس بهداشتی معمولا از: سرامیک، آکریلیک، فلز و شیشه استفاده می­شود. همچنین رنگ غالبی که در ساخت انواع ست سرویس بهداشتی به کار می­رود، رنگ سفید است. چرا که سفید، نشانه پاکی است و به نوبه خود دارای زیبایی خاصی است.

در هر کدام از این قسمت ها؛ چه قسمت wc  و چه قسمت حمام، مهمترین ابزار هایی که باید در انتخاب آنها دقت فراوان کرد که بعدا پشیمانی به بار نیاید، کاسه دستشویی و وان حمام است. که اولی به دو نوع ایرانی و فرنگی تقسیم می­شود. در انتخاب هر دو، چه کاسه wc و چه وان، باید به جنس آن ها دقت کرد، تا بتوانید سال ها به خوبی از آنها استفاده کنید ( مثلا، وان انتخابی شما باید سایز مناسبی داشته باشد و همچنین بتواند دمای آب را به خوبی حفظ کند و نیز، وزن مناسبی هم داشته باشد ). همچنین؛ ست موجود در سرویس بهداشتی شما، باید به گونه ای باشد که هنگام شستشو، شما را به زحمت نیندازد، و پس از شستشو نیز، لکه های کثیفی و یا آثار تمیز نشدن روی ست سرویس بهداشتی باقی نماند و زنگ هم نزند.

انواع ست سرویس بهداشتی برای عروس

برای ست سرویس بهداشتی تازه عروس ها، براساس نوع فرهنگ هر خانواده انواع ست ها متغیر است. به صورت متداول برای ست عروس از جنس سرامیک یا آکریلیک سفید استفاده می­کنند. ولی استفاده از رنگ سفید مطلق نیست، بسته به سایر وسایل و رنگ خانه، چیدن انواع ست سرویس بهداشتی نیز تحت تاثیر قرار می­گیرد.

انواع ست سرویس بهداشتی - قصر نور

برخی خانواده ها برای تهیه ست سرویس بهداشتی خانه عروس از رنگ های روشن و وسایل طرح دار یا نقوش دار استفاده می­کنند و برخی نیز به عکس از رنگ های ملایم و یا تیره و ساده بهره می­گیرند.

 

انواع ست سرویس بهداشتی بر اساس مدل و طراحی

سابقا ، سرویس بهداشتی شامل یک کاسه دستشویی ایرانی بود و ست سرویس بهداشتی حمام هم، شامل وان کوچک و  تعدادی لوازم بهداشتی بود. ولی امروزه با مدرنیته ای که رواج دارد، ساختار سرویس های بهداشتی چه در حمام و چه در wc تغییر کرده است. امروزه با طراحی سرویس بهداشتی های فرنگی، روشویی های الکترونیکی، استفاده از انواع وان ها در سایز های مختلف و انواع گوناگون طرح های آینه ها برای نصب در سرویس های بهداشتی، سبب شده که امروزه ساختار طراحی ست سرویس بهداشتی به کلی تغییر کند.

اما در حالت کلی برای طراحی یک ست زیبا برای سرویس بهداشتی یک خانه، الگوی خانه و دکوراسیون داخلی خانه مهمترین عنصری است که باید مد نظر قرار می­گیرد.

ست سرویس بهداشتی - قصر نور

امروزه به منظور زیبا سازی مدل و طراحی های انواع ست سرویس بهداشتی از ابزار زیباسازی، مثل: کاشی های متنوع، رنگ های ترکیبی، وسایل و ابزار تزئینی و بهداشتی متنوع و زیبا، دستگاه های تهویه هوا که امروزه با طراحی های زیبا خود یکی از زیبایی های ست ها هستند، لامپ ها و چراغ های زیبا و گاه رنگارنگ و شیرآلات پیشرفته و جدید استفاده می­کنند.

حدود قیمت و اطلاعات خرید انواع ست سرویس بهداشتی

انواع ست سرویس بهداشتی بر اساس اینکه از چه جنسی هستند دارای قیمت های متفاوتی اند. بنابراین در هنگام تهیه یک ست سرویس بهداشتی مواردی هستند که تغییرات در قیمت را رقم می­نند، مثل: تعداد کالاهای موجود در ست، نوع جنس به کار رفته در تولید ست و سادگی یا طرح داران بودن است.

ست سرویس بهداشتی طلایی - ست لاکچری

به طور مثال: منظور از تعداد کالای موجود در ست، این است که ست سرویس بهداشتی شما برخوردار از چه آبشن هایی است: روشویی دارد؟ سطل زباله و دیگر ابزار های موجود در سرویس بهداشتی را داراست یا خیر؟ و…

منظور از نوع جنس، یعنی انواع ست سرویس بهداشتی از چه اجناسی تشکیل شده: پلاستیک، سرامیک، آکریلیک از متداول ترین اجناس در تولید ست سرویس بهداشتی هستند.

 

و در آخر، منظور از ساده یا طرحدار بودن این است که در ست، از ترکیب رنگ استفاده شده یا نه؟ آیا ست شامل نقوش و طرح است یا ساده و بدون طرح خاصی است؟

همه این عناصر در قیمت یک ست سرویس بهداشتی موثر اند. برای تهیه یک ست مناسب برای سرویس بهداشتی 2 راه وجود دارد: راه اول این است که شما به صورت تکی وسایل ست سرویس بهداشتیتان را تهیه کنید و در راه دوم می­توانید با مراجعه به فروشگاه ها بزرگ، کلیه لوازم ست را به صورت یکجا تهیه کنید که در این صورت شامل تخفیف نیز ممکن است بشوید.

طبیعتا خرید تکی و دانه ای نسبت به خرید کلی، می­تواند هزینه بیشتری را برای شما رقم بزند.

رنج قیمت انواع ست سرویس بهداشتی کامل به علاوه سرویس حمام  از حداقل 1 میلیون تومان شروع و تا 20 الی 25 میلیون تومان ادامه دارد.  ( با تاکید بر نوع جنس، طبیعتا پلاستیک و دیگر ابزار که زیبایی چندانی ندارند، کم هزینه ترند )

رنج قیمت کالاهای موجود در انواع ست سرویس بهداشتی برای خرید تکی به گونه ای است که باید برای هر کدام از کالاها از حداقل 250 تومان تا 2 میلیون تومان هزینه کنید. ( البته قیمت های ذکر شده حدودی هستند و بسته به فروشگاه انتخابی شما و کیفیت، متنوع اند. )

ست سرویس بهداشتی سنتی - ست سنتی

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت بروز شده انواع ست سرویس بهداشتی و نیز جدید تریت ست ها، با تیم قصر نور همراه باشید. این تیم حرفه ای شما را در تهیه بهترین انواع ست سرویس بهداشتی یاری خواهد کرد.

1 Replies در انواع ست سرویس بهداشتی

  • ممنون از سایت خوبتون
    پیشنهاد می کنم قبل از خرید باقی وسایل سرویس بهداشتی رنگ کاشی رو انتخاب کنید خیلی مهمه واسه رنگ بندی
    من قبل از انتخاب رنگ کاشی کابینت روشویی مارک الگانته کابین خریدم بعد از خریدش متوجه شدم رنگ کاشی مد نظرم با کابینت روشویی ست نیست.باهاشون تماس گرفتم کابینت روشویی رو برام با احترام تعویض کردن
    اما سیفون رو از مارک سارینا خریدم و اونا تعویض نکردن و مجبور شدیم نصبش کنیم و خیلی ضربه زده به اصول ست سرویس بهداشتی خونمون

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

×

 

سلام

چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟

×