لوستر برنزی

 

لوستر برنزی چیست؟

لوستر برنزی از انواع قدیمی لوستر محسوب می شود که تا به امروز طراحی قدیمی آن هنوز زیبای و جلوه خود را حفظ کرده و طرفداران خاص خود را دارد. این نوع لوستر معمولا از فلز توپر و با طراحی 6 یا 8 شاخه ای ساخته می شود که از جنس برنز می باشد. در مدل لوستر های برنزی کریستال نیز به آاضافه می کنند که این کار باعث پخش شدن نور و ایجاد جلوهای زیبار نوری می شود به این لوستر ها، لوستر برنزی کریستالی نیز گفته می شود.

لوستر سقفی در دکوراسیون خانه

شاید در نظر اول لوستر سقفی تنها یک منبع تامین روشنایی به نظر برسد. اما از دید طراحان دکوراسیون داخلی لوستر از فاکتورهای  تاثیرگذار بر زییایی بصری محیط است. در اکثر مواقع خود ما در هنگام ورود به یک منزل جدید اولین چیزی که ناخودآگاه چشمانمان به سمت آن هدایت می­شود منبع نور است.

اهمیت این قضیه زمانی بیشتر می­ شود که شما برای خرید و چیدمان تک تک وسایل خود حساسیت بسیار زیادی به کار برده ­اید و یک انتخاب نادرست برای لوستر می­تواند کلیت فضای خانه شما را تحت الشعاع قرار دهد. اما نباید فراموش کرد که در  کنار زیبایی یک لوستر توجه به کیفیت ساخت و طول عمر آن از موارد بسیار مهمی است که نباید نادیده گرفته شود. یکی از لوسترهای بسیار با دوام و زیبا که انتخاب اکثر مشکل پسندان است لوستربرنزی است.

 

قصر نور- لوستر برنزی

 

چرا لوستر برنزی را انتخاب کنیم؟

 

یکی از تفکرات غلط درباره لوستر برنزی این است که این نوع لوستر بیشتر برای منازلی با فضای بزرگ و سلطنتی مناسب است. شاید در گذشته های بسیار دور کاربرد این نوع لوستر در کاخ­ها و قصرها بود اما به مرور زمان و تولید لوستر برنزی در مدل ها و سایزهای متفاوت این محدودیت از بین رفته است. اگر به مغازه های لوسترفروشی سری زده باشید انواع لوستر برنزی را مشاهده خواهید کرد که می­تواند زینت بخش خانه شما باشد.

یکی از مهمترین ویژگی های  لوستر برنزی زیبایی خیره کننده آن است. بدنه برنزی این لوستر چنان اصالتی به تمامیت این محصول بخشیده است که هر کسی در دل خود زبان به تحسین می­ گشاید. برنز  آلیاژی از فلزات مس و قلع است که دوام بسیار بالایی در مقابل رطوبت و خوردگی دارد. زیبایی در کنار کیفیت بالا قطعا دلیل بسیار مناسبی برای خرید لوستر برنزی است.

از دیگر نکات قوت این نوع لوستر این است که این محصول در ابعاد مناسب برای خانه ­های بسیار بزرگ و یا کوچک ساخته شده و در بازار موجود است.

شما نسبت به مساحت خانه خود می­توانید لوستر برنزی را در اندازه دلخواه خرید کنید. همچنین کاربرد این لوستر تنها در اتاق پذیرایی و یا اتاق مهمان نیست بلکه مدل ­های بسیار مناسبی برای هال و حتی اتاق خواب وجود دارد.

تنوع مدل های لوستری برنزی هر چند یکی از دلایل محبوبیت این لوستر است اما نباید از دیگر ویژگی این محصول  چشم پوشی کرد. رنگ بدنه پایدار از جمله مواردی است که لوستر برنزی را به یک انتخاب دلخواه برای اکثر مردم تبدیل کرده است.

فروشگاه قصر نور- لوستر برنزی

 لوستر برنزی را چگونه تمیز کنیم؟

 

شاید یکی از دغدغه های اصلی خریداران لوستر برنزی این باشد که چگونه لوستر خود را تمیز کنیم؟ آیا تمیز کردن و یا دستمال کشیدن باعث از بین رفتن جلای لوستر نمی­شود؟ در صورتی که شما نیز به دنبال پاسخ این سوال هستید با ما همراه باشید.

یکی از اشتباهات رایج برای تمیز کردن لوستر برنزی  استفاده از مواد شوینده مانند شیشه پاکن ها و یا محلول های شیمیایی مانند حلال های قوی است. این مواد به راحتی باعث از بین رفتن لاک روی لوستر می­شوند. با ازبین رفتن این لاک لوستر کدر به نظر خواهد آمد و شفافیت خود را از دست خواهد داد.

بهترین روش برای تمیز کردن لوستر برنزی استفاده از یک دستمال نرم وکمی مرطوب است. توجه داشته باشید از پاشیدن مستقیم آب به لوستر جدا خود داری کنید. برای تمیز کردن دستمالی انتخاب کنید که دارای کرک و یا پرز نباشد که بر روی بدنه لوستر باقی بماند. دستمال های نانو گزینه بسیار مناسبی برای گردگیری لوستر هستند.

اما یکی از روش های دیگر که نه تنها برای تمیز کردن لوستر برنزی کاربرد دارد بلکه می­توان انواع لوسترهای چینی و حتی کریستالی را نیز با آن تمیز کرد استفاده از گردگیر پر شتر مرغ است. پر شتر مرغ قابلیت جذب سریع گرد و غبار و کثیفی را دارد. این محصول را به راحتی می­توانید در بازار پیدا کنید و یا حتی به صورت اینترنتی خریداری کنید. برای تمیز کردن لوستر برنزی کافی است پر شتر مرغ را بر روی بدنه لوستر به آرامی بکشید.

 

لوستر برنزی کلاسیک و یا لوستر برنز مدرن؟

 

با توجه به مدل های مختلف لوستر برنزی در بازار شاید انتخاب کمی سخت باشد. قبل از خرید لوستر شما باید تمام لوازم منزل خود را در نظر بگیرید. یکی از نکات مهم که طراحان داخلی دکوراسیون همواره به آن اشاره می­کنند همخوانی تمام وسایل منزل با هم است.

شما نمی­توانید برای منزل خود فرش هایی با سبک بسیار مدرن انتخاب کنید و سپس به سراغ مبل هایی سلطنتی بروید. خرید لوستر نیز از این قاعده مستثنی نیست. در صورتی که چیدمان منزل شما کلاسیک است بهتر است به سراغ لوستر برنزی کلاسیک بروید.

لوسترهای کلاسیک در طرح های با کلاهک یا بی کلاهک موجود می­باشند که شما می­توانید مطابق میل خود یکی از آن­ها را انتخاب کنید.هنگام خرید لوسترهای کلاسیک به مساحت فضای خود دقت کنید. در صورتی که اتاق پذیرایی شما چندان بزرگ نیست به سراغ لوسترهایی با ابعاد خیلی بزرگ نروید.

به گچبری سقف خود دقت کنید در صورتی که گچبری سقفتان خیلی کم است و چندان به چشم نمی آید با خرید لوستر برنزی مدرن می­توانید حال و هوای دلچسبی را به خانه خود بدهید. از طرفی لوسترهای کلاسیک ساده می­توانند انتخاب بسیار خوبی برای سقف های شلوغ باشند.

نحوه تشخیص اصل بودن لوستر برنزی:

 

متاسفانه امروزه نمونه های تقلبی بسیار زیادی در بازار وجود دارد که به اسم لوستر برنزی اصل به مردم فروخته می­شود. افراد بعد از پرداخت هزینه یک لوستر برنزی با یک نمونه غیر اصل به منزل برمی­گردند و در مدت زمان کمی با خراب شدن و یا کدر شدن لوستر متوجه موضوع می­شوند.

یکی از راه های تشخیص نمونه اصل لوستر برنزی این است که هنگام خرید یک آهن ربا با خود ببرید. آهن ربا را به لوستر نزدیک کنید درصورتی که آهن ربا به لوستر چسبید یعنی فروشنده در حال فروختن یک لوستر با بدنه آهنی به شما است.

در نمونه های تقلبی از فلز آلومینیوم نیز ممکن است استفاده شده باشد در این صورت لوستر وزن بسیار کمتری نسبت به لوستری برنزی اصل خواهد داشت. تشخیص نمونه اورجینال از این روش نیازمند این است که قبلا یک نمونه لوستر برنزی اصل را در دست گرفته باشید و بتوانید بین دو مورد مقایسه انجام دهید.

یک روش مطمئن برای خرید لوستر برنزی اصل این است که برای خرید به فروشگاه­های معتبر در شهر خود مراجعه کنید. فروشگاه قصر نور با سابقه بالغ بر نیم قرن در عرصه تولید لوستر برنزی آماده ارائه محصولات با کیفیت است.

خط مشی این مجموعه مشتری مداری و احترام به حقوق مشتریان عزیز است. از ویژگی های این مجموعه ارائه گارانتی رنگ ده ساله برای تمام محصولات است. در صورتی که تصمیم به خرید لوستر برنزی گرفته ­اید به وب سایت مجموعه مراجعه کنید و از  تمام مدل های موجود دیدن کنید.

 

فروشگاه اینترنتی قصر نور- لوستر برنزی

 

هنگام خریدن لوستر برنزی به چه مواردی باید دقت کنیم؟

 

خریدن لوستر هرچند به ظاهر ساده می­رسد اما در صورتی که به موارد زیر دقت نکنیم ممکن است با پس از خرید لوستر دچار خسران شویم:

قیمت: امروزه با توجه به افزایش فروشگاه­های لوازم روشنایی قیمت های بسیار متفاوتی برای یک لوستر دیده می­شود. قبل از خرید حتما به چند فروشگاه معتبر مراجعه کنید تا بتوانید قیمت ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

کیفیت: لوسترهای برنزی در همان لحظه اول نظر هر بیننده ای را به خوب جلب می­کنند اما زیبایی نباید تنها ملاک خرید شما باشد. در مورد کیفیت لوستر از فروشنده سوال بپرسید. جنس بدنه را مورد ارزیابی قرار دهید تا بتوانید یک لوستر با مواد اولیه مرغوب خریداری کنید.

گارانتی: این گزینه بسیار مهم است. حتما از فروشنده شرایط گارانتی ومدت زمان آن را بپرسید. در صورتی که فروشنده از ارائه گارانتی امتناع کرد سریعا فروشگاه را ترک کنید و خودتان را از شر خرید یک لوستر برنزی تقلبی نجات دهید.

لوستر برنزی

آموزش نصب لوستر

ابتدا باید بررسی نمایید که چه لوستری را برای کجا می خواهید انتخاب و نصب نمایید. اگر بعدا نظرتون راجع به موقعیت لوستر عوض شد نگران نباشید می توانید آنرا قطع کنید و به جای دیگری منتقل کنید. این مراحل به شما نشان می دهد که لوستر را کجا آویزان کنید.

لوازم مورد نیاز:

  • متر اندازه گیری
  • مداد یا قلم
  • پیچ گوشتی
  • نردبان
  • یک تکه پارچه (برای انداختن روی فرش)
  • لوستر
  • چند عدد لامپ کم مصرف

قبل از شروع تمام وسایل را کنار خود نگه دارید تا در صورت نیاز به  راحتی بتوانید به همه آنها دسترسی پیدا کنید.

قدم اول

جریان برق را قطع کنید

از جعبه تقسیم برق ( فیوض یا دکمه مینیاتوری) برق را قطع کنید و برای اینکه مطمئن شوید برق به طور کامل قطع شده یا نه، از فاز متر استفاده کنید .

قدم دوم

 باید مطمئن شوید که قلابی که آویزان است آیا تحمل وزن لوستر شما را دارد. به این منظور اندازه قلاب و اندازه لوستر را بررسی نمایید . اگر قلاب قادر به تحمل وزن لوستر نبود یه قلاب آویز قوی تر نصب کنید . برای این کار از یک متخصص کمک بگیرید.

قدم سوم

در صورتی که از قدرت قلاب نگه دارنده مطمئن شدید دستورالعمل سرهم کردن لوستر را باز کنید و بعد طبق راهنمایی سازنده اجزای لوستر را روی پارچه ای که پهن کرده اید بریزید و تمام قطعات را با دقت سرهم کنید تا پایه لوسترآماده آویختن باشد.

قدم چهارم

اکنون زمان آن رسیده تا لوستر را آویزان کنید. اما قبل از آویزان کردن باید ببینید آیا زنجیر لوستر با سقف هم خوانی دارد یا نه. اگر سقف یک سالن بلند باشد نیاز به زنجیر بیشتری دارید و اگر در جایی که سقف آن کوتاه است بخواهید آویزان کنید ممکن است حتی زنجیر را قطع و یا کوتاه کنید. از متر اندازه گیری نیز می توانید استفاده کنید.

قدم پنجم

هنگامیکه زنجیر ها را آماده و اندازه گیری کردید سیمهای آنرا که از داخل پایه لوستر بیرون آورده اید و تمام سیمهایی که از شاخه های لوستر بیرون آورده اید را به هم متصل کنید به نحوی که فقط 2 سیم آماده داشته باشید تا  به 2 سیم سقف متصل نمایید .( یعنی هر اندازه سیم که از شاخه های بیرون آورده اید را به صورت 2 رشته مجزا تقسیم کنید)

قدم ششم

در این مرحله نردبان کمک زیادی خواهد کرد. به آرامی توسط نردبان به سقف نزدیک شوید و از کسی بخواهید که لوستر را به دست شما بدهد. حلقه لوستر را داخل قلاب سقف قرار دهید و سیمهای لوستر را به سمیهای برق سقف متصل نمایید قبل از این کار باز هم دستورالعمل سازنده لوستر را بررسی نمایید تا مطمئن شوید سیمها را درست وصل کرده اید.

قدم هفتم

پس از اطمینان از اتصال درست سیمها وقت آن است که لامپها را سرجایشان قرار داده و بپیچانید تا محکم شوند . بعد می توانید جریان برق را برقرار کنید تا چراغهای لوستر روشن شود. در صورتیکه نتوانستید لوستر را نصب کنید یا مشکلی برایتان پیش آمد با متخصصین ما تماس بگیرید.

 

4 Replies در لوستر برنزی

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

×

 

سلام

چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟

×